Is er een boek "geld- en kapitaalmarkt voor dummies"?

Ik zoek een eenvoudig en helder boek, dat inzicht geeft in zaken als financiële producten, aandelen, gedrag van banken etc. Nu moet ik alles daarover zelf bijelkaar schrapen.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Economie
2.1K
Antoni
5 jaar geleden
Informeer eens daarover bij een bibliotheek of boekhandel. De medewerkers daarvan weten wat er aan boeken is verschenen over dit onderwerp, of ze kunnen dat opzoeken.
tinus1969
4 jaar geleden
Waar zoek je precies informatie over? Banken? Algemene economie? Beleggen?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Jouw vraag is nogal ruim, zoals terecht gereageerd door tinus 1969. Voor aandelen: beleggen voor dummies is inderdaad een goed toegankelijk boek. Gedrag van banken : bedoel je daarmee in economische zin: dan is daar weinig van. Wel een goed boek, maar niet echt eenvoudig: "Geld" van Wim Boonstra. MIjn ervaring is dat de meeste boeken tegenvallen. Dus sluit ik mij aan bij Antoni: naar de bibliotheek.

Antwoorden (1)

Er bestaat een boek "Beleggen voor dummies". Als je op de site van een bekende boekenaanbieder die titel intikt, krijg je verschillende titels war je wat aan zou kunnen hebben.