Het skelet van een huis in nl kost 275.000, hoeveel kost het skelet van dat huis in indonesië?

Stel in Nederland wordt een huis gebouwd, het skelet van dat huis (de muren, ramen, dak etc) kosten 275.000 euro (de prijs van de grond is hierbij niet op geteld). Hoeveel kost datzelfde skelet dan ongeveer in Indonesië? (De werkkracht en materialen zijn daar goedkoper)

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Economie
2K
crispy
6 jaar geleden
Waar is dat in Nederland, Amsterdam of platteland? En waar in Indonesië?
Niet zozeer vanwege de grondprijs (want dat sluit je uit), maar simpelweg omdat je als je in Amsterdam centrum iets wil bouwen heb je ook de bijkomende kosten (transport, parkeren, materiaalopslagplaats, bewaking), die op het platteland heel anders liggen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Met de transportkosten hoeft geen rekening gehouden te worden crispy. Het gaat puur om de kosten van de materialen en de arbeiduren.

Antwoorden (1)

In de derdewereldlanden die ik ken, in Afrika en Latijns Amerika, liggen dit soort kosten op een niveau van 10% van die in Nederland.

Dus voor 25.000-30.000 euro moet je dit kunnen realiseren.