Verdient een goede bouwvakker, loodgieter, elektricien etc. net zoveel als iemand die bijvoorbeeld hbo/ wo heeft gedaan?

Verschil in inkomen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (3)

Ze verdienen het wel, maar ze krijgen het niet. Lager geschoold werk is nog steeds onderbetaald t.o.v. hoger opgeleiden.
6 jaar geleden
Helaas is dit niet het geval. hbo/wo is vaak een langere studie, die ook vaak hoger aangeprezen wordt vergeleken met ''lagere'' beroepen.
Wel kun je er veel mee verdienen, als het een goedlopende zaak is met vele filialen in het land (of zelfs buitenland).
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Niet in loondienst. Een vakman met een eigen zaak kan wel een goed inkomen verwerven.