Het is niet gelijk.
Het bruto binnenlands product bestaat uit alle inkomens voortgebracht binnen de staatsgrenzen van een land.
Het bruto nationaal inkomen ( nieuwe naam voor bnp ) omvat bovendien het saldo van uit het buitenland ontvangen primaire inkomens (loon, rente, pacht, huur en winst).

Toegevoegd na 10 minuten:
Hier komt het op neer : BNP = BBP met daarbij de inkomens verdiend in het buitenland en eraf de inkomens verdiend in eigen land door buitenlanders.