Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke universitaire studies hebben te maken met marketing?

Ik heb geen voorkeur voor een stad, ik zit nu in mijn examenjaar VWO en wil volgend jaar graag iets met marketing gaan doen. Er bestaat geen 'Marketing' studie, bij welke studies komt marketing aan bod?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Economie
2.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Aan de universiteit van Rotterdam kan je gewoon marketing management studeren
International faculty at Rotterdam School of Management,ErasmusUniversityteaching students on the MSc in Marketing Management programme are able to demonstrate marketing strategies and tactics that in
(Lees meer...)
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In ieder geval lijkt 'Communicatiewetenschappen' me er eentje.

"De impact van media en communicatie op individuen, groepen en de samenleving staat centraal in zowel maatschappelijke debatten als onderzoek. Hoe beinvloedt internet het leven van jonge mensen? Wat is de rol van de media en communicatie in politieke participatie en burgerschap? Wat zijn de effecten van de gezondheidscommunicatie, reclame en PR-campagnes? Communicatiewetenschap bestudeert de inhoud, toepassingen en gevolgen van media en communicatie, in het bijzonder op het gebied van Persuasive Communication, Political Communication, Youth and Media, en Corporate Communication." aldus de bronsite.

Ik vraag me echter af of marketing een echte wetenschap is. Is er een algemeen aanvaarde algemene theorie op dit gebied? Kleeft er niet een hoog 'gebakken lucht'-gehalte aan?
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben vorig jaar naar een proefcollege en een informatieronde van communicatiewetenschappen geweest, ik kreeg niet het idee dat ze daar erg veel aandacht aan marketing schonken. Ik was qua studies meer aan de economische studies aan het denken. Wel bedankt voor uw antwoord!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding