Kan klanttevredenheidsonderzoek en publicatie van tegenvallende resultaten passen in een gezonde bedrijfsstrategie?

Klanttevredenheidsonderzoek lijkt me op zich heel nuttig voor een bedrijf.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Klanttevredenheidsonderzoek kan van wezenlijk belang zijn voor een bedrijf. Het publiceren van tegenvallende resultaten is alleen gewenst als anderen een belang hebben in je bedrijf en dan weten hoe de zaken ervoor staan. Is het een privé-bedrijf zonder andere participanten, dan kan het publiceren van de tegenvallende resultaten als een roddel door het land/dorp gaan en het begin zijn van verdere afgang. Vertrouwen kan daarmee dermate geschaad worden, dat men het geloof in je verliest en jij daarmee klandizie. Bij te weinig onderzoek en een niet alert zijn op de lopende resultaten kan het zijn dat het volgende geldt: dat bedrijf is dood, alleen weten ze het zelf nog niet!

Het publiceren van tegenvallende resultaten kan gebracht worden als "open communicatie" naar je klanten. Hand in eigen boezem steken en naar de klanten aangeven hoe je de resultaten kan en gaat verbeteren wordt meer gewaardeerd door je klanten dan het onderzoek verzwijgen voor de buitenwereld.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100