Welke plaats is het beste geschikt voor bedrijven in Drenthe? Assen, Emmen of Hoogeveen?

voornamelijk gericht op de consument

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Economie
1.6K

Antwoorden (2)

Emmen, Assen is dan wel de hoofdstad van Drenthe. Maar Emmen is groter en heeft een hoger inwoneraantal en dus een grotere afzetmarkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt er maar aan wat je gaat verkopen, dus op welke consument je je richt. Het maakt nogal wat uit of je hotdogs, wasmachines of superluxe merkartikelen gaat verkopen.

Hotdogs: kies de plaats met de meeste inwoners, en/of het drukst bezochte winkelcentrum. Vooral de bevolkingsdichtheid in een straal van pakweg 1 a 2 km is dan belangrijk.
Wasmachines: kies de plaats met de meeste inwoners in een straal van pakweg 20 kilometer. Mensen willen best 20 km rijden voor een nieuwe wasmachine.
Luxe spullen: hoe noordelijker je zit, hoe minder mensen te besteden hebben, en ook daar zal gelden, net zoals bij de hotdogs, dat aanloop (dus drukte) belangrijk is.

Wil je dit echt goed doen, zoek dan via Google/afbeeldingen op kaartjes van Nederland over bevolkingsdichtheid. En nog mooier is deze link:
http://www.nrc.nl/nieuws/2012/02/14/statistiek-saai-cbs-cijfers-komen-tot-leven-op-een-kaart/

Dat is een "schil" om google maps heen. Je kunt daar alles vinden over gezinssamenstelling, en vooral besteedbaar inkomen. De site is wat traag, maar beslist de moeite waard!
Succes!