Zucht....zit ik ff vet onder de gemiddelde nederlander :-(
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik ook al, dik onder het gemiddelde zelfs.... had ik maar zoveel..... *zucht*
Computoon
11 jaar geleden
Daarom is het ook een gemiddelde...
Gemiddeld spaargeld 24.000
De gemiddelde nederlander heeft 5 tot 10 duizend euro op zijn spaarrekening
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En dat is per persoon neem ik aan. Door jouw twee getallen is inzichtelijk dat er heel veel verschrikkelijk rijke mensen zijn die het gemiddelde omhoog brengen maar nog begrijp ik die twee getallen niet goed. Gemiddeld spaargeld begrijp ik nog maar wat is een gemiddelde nederlander en waarom heeft die geen 24.000 dan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan naast gewoon het gemiddeld berekenen, zoals bij de 24.000.
Maar je kan ook een lijst maken met alle bedragen die op spaarrekeningen staan en daar de meest voorkomende bedragen als gemiddeld nemen. Dan spreek je over de 'gemiddelde' meest voorkomende.
Dit geeft een wat reëler beeld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, maar dan nog snap ik het niet zo. Tellen bij de tweede manier dan alle mens en met 0 euro niet mee? Nee, want dan zou het hoger moeten zijn. Sorry, maar ik kan er geen touw aan vast knopen ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee mensen zonder spaargeld tellen niet mee, er wordt gekeken naar alle.spaarrekeningen, het meest voorkomend bedrag op deze rekeningen ligt tussen de 5 en 10 duizend.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ok, ik moet het dus omdraaien. Bij die 24000 zijn de mensen zonder spaargeld niet meegeteld en bij die 5-10 dus wel? Nu vraag ik me af welk bedrag nu het echte antwoord is op de vraag van Monica!
ItisILeClerc
11 jaar geleden
het 'meest voorkomende' heeft niets met het gemiddelde te maken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat klopt LeClerc, maar dát staat nergens in het antwoord toch?