Hoe werken wisselkoersen?

Een kaas kost in de eurozone €9,00. De koers van de dollar bedraagt €1,33. Hoe duur is een kaas dan in de VS? Ik dacht: 1 dollar = €1,33 dus €9,00/€1,33 = 6,77 dollar. Maar dit klopt niet? Als de koers van de dollar €1,33 is, waarom is het dan zo dat €1,00 1,33 dollar is? Dat is toch onlogisch?

Degene die mij dit kan uitleggen: HEEL erg bedankt!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Economie
1.5K

Antwoorden (3)

Natuurlijk niet, LEES:

voor elke Euro krijg je 1,33 Dollars, dus MEER. Dus de kaas in Dollars is voor de amerikaan "duurder"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar de koers voor de dollar is €1,33. Er staat toch een euroteken voor?! Sorry maar ik snap dit deel echt niet. Hoe weet je dat (zoals jij zei) je voor elke euro 1,33 dollar krijgt? Waar haal je dat uit zeg maar?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij betaal je 1,33 dollar voor 1 euro
http://www.xe.com/ucc/convert/?Amount=1&From=EUR&To=USD
Het is misschien verwarrend zoals het daar staat maar dit betekend dat je voor € 1 $1.33 dollar moet betalen. je moet dus niet delen maar vermenigvuldigen.
Verder is zo dat je dat niet zo maar kunt berekenen. Ik bedoel die prijs van kaas in Amerika. Daar komen nog andere factoren bij kijken zoals invoer rechten belasting in Amerika en zo verder.
Maar om je vraag dus nog maar eens goed te beantwoorden
Als de koers van de Dollar € 1.33 is betekend dat dat je voor € 1 $1.33 dollar moet betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, bedankt voor je antwoord! Maar als het dus andersom zou staan: de koers van de euro is bijv. 1,33 dollar. Dan is het dus: 1 dollar = 1,33 euro? Of zeg ik het nou weer verkeerd?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is inderdaad goed.
Je haalt hier twee zaken door elkaar. Namelijk de munteenheden. De koers van de EURO is 1,33 Dollar. Dus als kaas in de EU 9 euro kost,
dan kost deze in de VS 9 x (1.33/1) = 11.97

Als je zegt dat een 1 dollar 1,33 euro is dan klopt je berekening wel 9 x (1/1.33) = 6.77

succes