Hoe kun je met een collectieve vraagfunctie de prijs berekenen waar de omzet maximaal is?'

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Economie
1.7K

Het beste antwoord

Beste Lovesverige.

Op een simpele vraag dien ik (ooit econonie en boekhouden in mijn vakkenpakket gehad) een vrij uitgebreid antwoord te geven, waarvan ik vooraf bevreesd ben dat je mijn uitleg niet volledig zult begrijpen. Daarom kies ik voor zekerheid. Kijk eens op de website van www.economielokaal.nl ---> Hier vind je precies het antwoord op je vraag in het hoofdstuk MARKTWERKING. Bij de uitleg van VRAAG EN AANBOD word je vraag volledig uitgewerkt. Een abstracte markt is het geheel van vraag naar- en aanbod van een bepaald product. De prijs van een product komt to stand door de werking van collectieve vraag en collectief aanbod.

Je kunt het ECONOMIELOKAAL ook voor het oplossen van allerlei andere economische vragen gebruiken, dus doe hier je voordeel mee !

De weblink richting het ANTWOORD is trouwens : www.economielokaal.nl/index.php/marktwerking-vwo/uitleg-marktwerking-vwo/137-marktmodel-vwo

Veel succes !