Waarom geen dubbelzijdige zonnepanelen op lantaarns?

Dat om tot hergebruik van eigen energie productie te komen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Economie

Het beste antwoord

Als eigen licht wordt afgevangen is de lichtopbrengst lager. Dus inefficiënt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Reddie
12 jaar geleden
Nog even doorgaan en we hebben een perpetuum mobile.

Andere antwoorden (3)

Ten eerste bestaat dat al.
Ten tweede is dat niet bij alle lantaarns zo, omdat het gewoon veel te duur is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat wil een zonnepaneel renderend zijn, hij zoveel mogelijk zonlicht moet kunnen 'zien'. Bij dubbelzijdige panelen wordt dat toch een probleem...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het paneel hoeft niet dubbelzijdig te zijn als je hem gewoon ONDER de lantaarn plaats ipv. erboven.
Vangt ie meteen minder vogelpoep.