Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe werkt crypto?

Hallo ik wil crypto gaan doen maar hoe werkt dat eigenlijk? Kan je bijvoorbeeld ook schulden krijgen stel ik zet €1.000 in kan ik dan bijvoorbeeld ook €3.000 in de min komen te staan dat ik bijvoorbeeld 3.000 moet gaan betalen?

een jaar geleden
1.6K
goev
een jaar geleden
Als je alleen een munt koopt, dan is het ergste wat kan gebeuren is dat de munt naar 0 gaat en je al je geld verliest. Mocht je echter margin gaan traden of leverage dan ligt dat anders. Als je geen stop-loss zet of de verkeerde instellingen op je platform hebt aangezet, kan je het totale bedrag wat je op dat platform hebt staan verliezen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

De koop van een crypto kun je vergelijken met de koop van een aandeel: je kunt hoogstens je aankoopbedrag kwijtraken.
Een crypto is geen ‘hefboomproduct’: daarmee kun je met een relatief geringe investering inspelen op een koersstijging of koersdaling. Bij een koersdaling kun je daarbij veel meer geld verliezen dan je investeringsbedrag.
(Lees meer...)
een jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding