De meest stabiel bank op dit moment is de Rabobank
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hartelijk dank voor de beantwoording

Andere antwoorden (8)

Daar waar op dit moment de rente het hoogst is, maar dat biedt zoals ze zo mooi zeggen geen enkele garantie voor de toekomst. Jantje geeft momenteel 2,6 % rente,maar dat kan over 1 jaar nog maar 2,0 % zijn Terwijl Pietje dan 2,4 % geeft, eigenlijk zou je moeten blijven switchen, maar dat is ook zo'n gedoe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij de ING bank
leuke gadgets en aantrekkelijke rentes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op dit moment in een spaarvarken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rabobank bied op het moment nog steeds de beste rente aan voor spaarrekeningen.
Openen, beheren en sluiten van rekeningen zijn volledig kosteloos.

Ben zelf al paar jaar klant bij deze bank voor spaartegoeden, en ze houden hun woord. Ze proberen zo lang als mogelijk de hoogste rente aan te bieden op de markt.

Als ING morgen zou beslissen om hun rente te verlagen, dan zal Rabobank er alles aan doen om zijn bestaande rente langer te behouden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een spaarrekening wilt openen voor je kind, neem ik automatisch aan, dat je de gestorte bedragen niet na b.v. 1 of 2 jaar weer opneemt. Het is dus de bedoeling dat het geld flink wat jaren op de rekening blijft staan.

In dat geval zou je een deposito kunnen overwegen.
Gewone spaarrekeningen geven momenteel zo'n 2.5% rente, terwijl bij een deposito van 10 jaar zo'n 4,5% haalbaar is. Omdat bij een deposito wel een minimum bedrag vereist is, lukt het dan niet om b.v. 50 Euro per maand te gaan sparen. Maar 1000 Euro per jaar zou een optie kunnen zijn.

De 4,5% op een deposito is natuurlijk wel een momentopname, en er is geen enkele garantie dat als je over een jaar weer 1000 Euro stort, je weer 4,5% vangt.
Maar over wat je nu stort, heb je wel de garantie van 4,5% gedurende 10 jaar. Ook kun je in het algemeen stellen, dat deposito's wat meer opbrengen dan gewone spaarrekeningen, dus als je dit een flink aantal jaren blijft doen, ontstaat er een leuk spaarpotje voor je kleinkind.

De enige tegenvaller die zou kunnen ontstaan is, dat de rente opeens omhoog schiet, en dan staat het geld voor je kleinkind tegen een te lage rente vast. Dat risico zul je dus moeten nemen. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een langlopende rekening wilt openen (15 jaar of langer), zodat je kleinkind kan studeren met 18 jaar, is de Onderlinge 's Gravenhage een erg goede optie.

Alle winst die het bedrijf maakt, gaat terug naar de spaarders. De vaste rentevergoeding is 2,5%, de winstdeling is de afgelopen 100 jaar gemiddels 4,5%.

Zo krijg je gemiddeld 7% rendement op de spaarrekening en dat is erg veel. Het is een zeer stabiele bank met bankvergunning en valt ook onder de garantieregeling.

Ze zitten niet in een duur kantoor en de directie verdient een normaal salaris. Aan bonussen doet de Onderlingen niet.

Ik was sceptisch, maar heb er nu inmiddels twee rekeningen naar volle tevredenheid lopen.
13 jaar geleden
ik weet dat het eigenlijk geen antwoord is op u vraag maar ik vind het iets waar u kleinkind later misschien heel blij mee is. Ik heb voor mijn petekind een hospitalisatie verzekering afgesloten. Nu zal je zeggen waarom? Wel Vanaf het moment dat hij/zij deze verzekering heeft kunnen ze voor niets meer uitgeloten worden. Ik heb zelf voor me zelf deze afgesloten toen ik 20 jaar was en ik had twee dingen die uitgesloten waren voor deze polis.(kaptte knie en slokdarm). Toen mijn neefje geboren is heb ik deze afgesloten met de kleinste premie en een relatief kleine vrijstelling. Door deze kleine premie zal er wat er ook gebeurd, wanneer er iets gebeurd dat manneke geen uitsluiting krijgen en voor alles verzekerd zijn.Als je dan weet voor +-12€ per maand is vind ik dat interesanter als een paar euro op zijn/haar rekening.Het is tot 20 jaar +-2400€ voor de rest van zijn carriere of zijn/haar leven want wat zal over 20 jaar nog 12 € zijn en je weet dat hij/zij optimaal verzekerd is van een lage premie zonder uitzonderingen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op zich zijn er al veel adviezen gegeven maar misschien kun je nog iets met een overzicht van kinderspaarrekeningen met de verschillende spaarrentes?

Daarnaast vind je ook informatie over de verschillende spaarvormen, de belastingdienst en schenkingen.