Kun je een cheque innen met enkel de cijfers op de cheque en zonder de cheque zelf?

Bijvoorbeeld als iemand die bij de bank werkt de cheque ziet liggen en vervolgens schrijft hij de cijfers over en voert ze in. Zonder de cheque zelf in handen te hebben?

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik had namelijk een foto van een ontvangen cheque op het internet geplaatst nog voor ik deze heb kunnen innen. Ik was redelijk fier op deze cheque, maar mss had ik deze niet op internet mogen plaatsen.

Toegevoegd na 24 minuten:
*ik had het geshared op social media

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Beleggen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet zo slim he..

Antwoorden (1)

Ja dat is niet handig en nu is het geld op genomen door een ander. Vervalsing is niet zo moeilijk als je het op internet had staan.

Toegevoegd na 28 minuten:
Ja dat is niet slim.