hoe kan ik goed sparen ?

Ik ben 17 en verdien 1300 eur p/maand.

Ik wil graag sparen maar heb weinig verstand van rentes en andere dingen.

Ik kan 1000 euro per maand sparen.
Weet iemand wat ik kan doen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Beleggen
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
amaii 1300 euro!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoe kan jij al 1300 euro in de maand verdienen, wat doe je dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sector Bouw.

Antwoorden (7)

ik denk dat je in ieder geval heel goed eraan doet om te sparen kijk eens op de site van de ing banken misschien is t wat voor jou
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zet het gewoon even op een spaarboekje bij de bank. Indien je het geld voor een langdurige termijn (10 jaar) kunt missen, dan kun je het misschien beleggen in een beleggingsverzekering.

Zo heb je beleggingsverzekeringen voor uw eigen huis later. Het geld dat je gespaard hebt, kan je dan nadien gebruiken om in je huis te investeren.

Je kunt steeds een afspraak maken met je jongeren-adviseur bij de bank.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan verdien je knap geld voor je leeftijd.
Ik zou het gewoon op een spaarrekening zetten elke maand een vast bedrag.
Na verloop van tijd kun je er over denken om het voor langere tijd vast te zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De rente is momenteel belabberd laag, maar je kunt het 't beste op een spaarrekening zetten en als het een beetje bedrag is geworden voor 5 of 10 jaar op deposito zetten,dan krijg je na afloop van die periode een hogere rente. Je kunt alleen gedurende die periode niet aan je geld komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je een betaalrekening hebt met internetverbinding, kun je vragen aan de bank of ze er een spaarrekening onderhangen, daarmee krijg je de hoogste rente.
je kunt elke maand het geld dat je overhebt overboeken, maar je kunt er ook een automatische aktie van maken, die je op elk moment weer kunt veranderen, als je dat wilt.
volgens mij geven de sns bank en de asn bank de hoogste rente.
de asn bank profileert zich als bank die geen beleggingen doet in wapenhandel e.d.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ik zelf altijd doe, op het moment dat ik mijn loon heb gekregen: Via internetbankieren kijk ik hoeveel geld ik op mijn rekening heb, en dan maak ik alles over naar mijn spaarrekening.
Maar ik laat iets van 400 op mijn betaalrekening staan, voor verzekeringen enzo, en als ik iets wil kopen.

Als je dit elke keer doet als je geld erbij hebt gekregen, en je probeert niet aan je spaarrekening te komen, dan tikt het best snel aan.
13 jaar geleden
Er zijn verschillende mogelijkheden:
- wil je geld altijd direct kunnen beschikken over je spaargeld? Dit betekent over het algemeen een lage rente
- kun je je geld een tijdje missen dan ga je voor een deposito rekening
- durf je wat meer risico te nemen dan kun je je geld ook beleggen maar je kunt dan ook meer verliezen. Van sparen weet je zeker dat je je inleg terug krijgt.

Zie spaarrentes via onderstaande link