Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (5)

ik weet dat de VOC het eerste aandelen heeft uitgegeven (in de wereld) maar ik weet niet of die ook op de beurs werden verhandeld zoals wij het nu kennen ............. maar ik denk dat VOC aandelen de eerste verhandelbare aandelen waren ....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
op de Zeedijk waar in Amsterdam 1602 het allereerste aandeel ter wereld verhandeld werd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De eerste officiële uitgifte van verhandelbare aandelen vond plaats in 1606 in Amsterdam. De Verenigde Oost-Indische Compagnie gaf aandelen uit om haar kapitaalintensieve maritieme activiteiten te financieren. Met deze aandelenemissie ontstond de eerste effectenbeurs van de wereld. De eerste aandelen werden in de kantoren van de VOC zelf verhandeld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de 12de eeuw werd voor het eerst gehandeld in schulden op een beurs.

De eerste goederen die op een beurs werden verhandeld volgden in de 13de eeuw.

In de 16de eeuw werd dan voor het eerst gehandeld in aandelen, met VOC die aandeen uitgaf.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amsterdam had de allereerste officiele effectenbeurs ter wereld. En bij mijn weten waren VOC-aandelen de allereersten die echt verhandeld werden. Met name om de dure reizen van de VOC te financieren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wil degene van wie het "negatieve duimpje" heb ontvangen mij alsjeblieft uitleggen waarom. Ik heb dit antwoord opgezocht dus wat is er in hemelsnaam mis mee?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding