Doen we er niet goed aan om nu toch echt goud te gaan kopen voor als over een jaar of anderhalf de euro geen cent meer waard is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Beleggen

Het beste antwoord

Zeg het niet te hard, want als iedereen dat gaat doen is het straks zeker niets waard:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Wie zegt dat dat zo is? Misschien stijgt de euro juist wel in waarde, waardoor de goudprijs daalt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goud wordt geprijsd in dollars. Dat de euro t.oi.v. de dollar zou stijgen lijkt mij een illusie, gezien de grote en waarschijnlijk onoverkomelijke moeilijkheden van Griekenland, Spanje, Portugal en Ierland. Ze beloven allemaal dat ze de moeilijkheden te boven zullen komen, maar zien is geloven. En voorlopig zien we nog helemaal niets.
Alleen als de andere munten niet stijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De goudprijs ligt op dit moment op een hoogtepunt.
Mocht je in goud willen investeren,dan loop je op lange termijn een risico.
Het zal altijd een bepaalde waarde behouden.
Maar ,,als je op een gegeven moment wilt verkopen dan heb je kans dat je minder beurt dan wat je ervoor betaald hebt.
Goud is altijd een goede belegging geweest.
En ten alle tijden om te wisselen voor geld.
En als de euro ooit verdwijnt of de dollar,toch zal goud zijn waarde houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3 jaar geleden lag de goudprijs op 1000 (nu op 1500).
De goudprijs zou ook kunnen zakken. Dus om te bekijken of we er goed aan doen moet je de toekomst kunnen voorspellen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alles kan stijgen of dalen, maar je kunt je ook laten leiden door de huidige feitelijke omstandigheden en je toekomstverwachtingen en die zijn veel minder rooskleurig voor de euro dan men ons wil doen geloven.
Ik gok op goud als (op z'n minst) waardevaste belegging, al zet ik er natuurlijk niet al mijn spaargeld op, dit ook wel weer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goudprijs 1500? Goudkoers € 1081.45
Bron: https://www.thesilvermountain.nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hajete rekent in dollars, want goud wordt in dollars geprijsd.
https://www.thesilvermountain.nl/

Dit is volgens mij dé website om fysiek goud te kopen. Let wel, fysiek. Beleggen in goud kan, maar stort de markt dan in dan heb je alsnog niets omdat je hebt belegd in goud en niet fysiek goud hebt gekocht.
Vorig jaar december heb ik er over nagedacht om 1 troy ounce gouden munt te kopen (31.103 gram goud). Toen was de goedkoopste (!) € 1.140.
Nu kijk ik er weer op en is de goedkoopste € 1.130! (weliswaar een speciale prijs, maar het is de goedkoopste)
De gemiddelde prijs is nu € 1.155. Die € 15,- staat ongeveer gelijk aan de inflatie en aan de rente. Je wordt er dus niet rijk van.

Om antwoord te geven op je vraag:
Als de euro over anderhalf jaar geen cent meer waard is dan kan je inderdaad het beste nu (fysiek) goud gaan kopen.

Het is leuk om te doen, goud kopen, je loopt wel wat risico (diefstal) en rijk zul je er niet van worden. Maar als je écht van mening bent dat de euro over anderhalf jaar niets meer waard is, doen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'k Zou eens kijken naar linders-goudenmunten.nl, scheelt tientjes met silvermountain.