Is het verstandig om nu call opties dec.2010 te kopen

Toegevoegd na 1 minuut:
Sell in may and buy in oktober

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Beleggen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stel dat iemand 'ja' zegt op je vraag, dan weet hij/zij het zeker, of hij/zij weet het niet zeker. Als hij/zij het niet zeker weet dan heb je niets aan dit antwoord. Blijft over dat hij/zij het zeker weet. Dacht jij dan, dat hij/zij niet al zoveel mogelijk van die opties had gekocht en aanbevolen aan vrienden en kennissen om dit óók te doen, ipv. jou te adviseren?
Domme vraag dus.
En nog een advies: ga alleen in aandelen als je vóórkennis hebt.
En nog een waarschuwing: handelen in aandelen met vóórkennis is verboden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
I handel in aandelen sinds 1997

Antwoorden (3)

Dat is niet te zeggen.

De genoemde uitspraak is inmiddels zo wijd bekend, dat ze niet meer opgaat. Als er winst te halen zou zijn, zou iedereen zulke opties graag willen kopen. De vraag naar die opties zou dan zo groot worden, dat de prijs van de opties zou stijgen. De prijs zou stijgen tot een hoogte die het mogelijke winstvoordeel precies teniet zou doen.

Je kunt op de beurs alleen een voordeel halen als jij meer kennis hebt dan de rest van de markt (of als je geluk hebt). Aangezien je hier gebruik maakt van kennis die de rest van de markt ook heeft, heb jij geen kennisvoordeel. Je zult dus geen winst kunnen behalen.

Toegevoegd na 30 minuten:

Nuancering van mijn laatste zin:

Je zult geen winst kunnen behalen puur op grond van het feit dat jij meer zou weten dan de rest van de handelaars. Je kunt wel winst behalen als jij redenen hebt om te geloven dat de economie de komende maande bovengemiddeld zal groeien, en als de rest van de handelaren er anders over denkt. Maar of dat "kennis" of "gokken" is...?
Cryofiel
13 jaar geleden
Ik vrees dat deze vraag niet te beantwoorden is. Beleggen brengt nu eenmaal altijd risico's maar ook kansen met zich mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet heel goed thuis zijn in dit soort zaken en weten wat je doet. Het is en blijft toch steeds weer in de toekomst kijken en er zijn momenteel zoveel dingen die plotseling opduiken en invloed uitoefenen op je investering dat winst maken heel erg moeilijk is. In mijn ogen is het gewoon gokken.