wat is dit en kan ik het nog verzilveren?

Tijdens opruimen van huis van mijn ouders gevonden staat op mijn naam ook mijn broer heeft er 1.
Is het nog wat waard en waar moeten we heen om het te verzilveren.
Ken het niet BVD

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Beleggen
1.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is een polis waarvoor jouw ouders premie hebben betaald en geeft een uitkering van € 181,52 bij overlijden van de verzekerde. Bewaar de polis goed bij je verzekeringspapieren. Jouw nabestaanden hebben bij jouw overlijden recht op de uitkering. Als bewijs van recht op uitkering hebben zij dan de polis nodig. De verzekeringsmaatschappij is overgegaan via RVS naar Nationale Nederlanden. Te zijner tijd kunnen de nabestaanden daar terecht voor de uitkering.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat denk ik dus ook.
Het staat op mijn naam niet van mijn vader FHofman

Het beste antwoord

Ik heb zoiets meegemaakt na overlijden van mijn vader. Ik kwam 2 oude polissen tegen. Die werden gewoon uitbetaald. Was niet zo veel, maar goed..
Meestal kan je tussenpersoon het wel voor je regelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In deze polis staat dus dat als M. Hofman overlijdt, de uitkering gaat naar F. Hofman of diens erven.
De verzekeringsmaatschappij Victoria is over gegaan naar RVS, welke op hun beurt weer zijn opgegaan in Nationale Nederlanden. Je zou kunnen proberen de polis af te kopen.
(Meestal vinden de verzekeringsmaatschappijen dat te veel werk en hopen ze er op dat er nooit een claim kom om uit te betalen).
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
F Hofman was mijn vader die is overleden evenals mijn moeder.
Ik ben mhofman
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hoe koop ik dit af.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom afkopen,de premie was verschuldigd tot 1985 dus is afbetaald. Ga erachter aan want je hebt hier recht op met misschien ook nog rente erbij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus een belletje naar nationale nederlanden kan geen kwaad,
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee zeker niet,het is van jou.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja misschien, want je weet zoiets nooit zeker
want waren de premies altijd betaald ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, het is andersom: pa en ma krijgen geld als het kind overlijdt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat is waar,je hebt gelijk Stippel,ik had een fout gemaakt tussen verzekeringsnemer en verzekerde. Een + bij je antwoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
??
Volgens mij is het zo: als jij overlijdt, zou je vader 400 gulden krijgen. Het lijkt er op dat je ouders een overlijdensrisicoverzekering op jou en je zusje hebben afgesloten, zodat ze, als er iets met jullie gebeurde, de begrafenis konden betalen. Het lijkt me sterk dat je nog ergens recht op hebt: jullie leven namelijk nog (tenminste ik neem aan dat je zus er nog is), jullie ouders zijn overleden.
Maar vraag het voor de zekerheid na bij de verzekeringsmaatschappij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Wel de polis bewaren want dit hoort bij je andere begrafenispolis.
Ik neem aan dat je er eentje bij hebt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja