Hoeveel geld mag je als student zijnde op je rekening hebben staan zonder daar belasting over te betalen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Beleggen
9.8K
ItisILeClerc
11 jaar geleden
net zoveel als je wilt
zolang je vermogen minus je (DUO) schuld niet meer bedraagt dan 20661 - 2900 = 17761

Antwoorden (2)

Zo lang uw vermogen niet meer bedraagt 20.661 euro per partner, betaalt u over uw vermogen geen belasting.
http://www.leerwiki.nl/Hoeveel_kan_je_belastingvrij_verdienen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zelfde als iedereen er is geen verschil in een student of iemand anders.
Per jaar wordt het maximaal belastingvrij te sparen bedrag geïndexeerd (het heffingsvrije vermogen). Het heffingsvrije vermogen bedraagt in 20.661 euro per persoon. Indien je een fiscale partner hebt (getrouwd of een geregistreerd partnerschap) dan bedraagt het totaal belastingvrij te sparen bedrag 41.322 euro voor jullie samen. Wanneer je een gezin met minderjarige kinderen hebt mag je het belastingvrije bedrag verhogen met 2.762 euro per minderjarig kind.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor de info, u heeft er veel verstand van, weet u misschien ook hoeveel % je gaat betalen als je boven die € 20.661
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daarboven wordt 30% belasting geheven over een fictief rendement van 4%. Per saldo is dat een heffing van 1,2%. Deze heffing wordt de vermogensrendementsheffing genoemd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ronron, in box 3 is met ingang van 2012 de door jou genoemde verhoging van € 2.672 als vrijgesteld bedrag per minderjarig kind vervallen. http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/inkomstenbelasting/nieuw_in_2012/veranderingen_in_de_inkomstenbelasting_2012/heffingsvrij_vermogen_box_3
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Correctie: € 2.762 en € 2.672 zijn beide niet juist.
De toeslag heffingvrij vermogen minderjarige kinderen bedroeg voor opheffing m.i.v. 2012 in 2011 nog € 2.779.
ronron1212
11 jaar geleden
Beste hajete was mij nog niet bekend dank
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een mens weet nooit wat hij allemaal niet weet.
fisbel
11 jaar geleden
En het vrijgesteld bedrag 2012 is € 21.139 / fiscale partners het dubbele. Zie: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/inkomstenbelasting/nieuw_in_2012/boxen_en_tarieven_2012/box_3/