Wat was "gedaan en laten"?

Ik vond wat oude kranten, met daarin de beurspagina's. Daarin worden de koersen van diverse aandelen genoemd.

Eén van de kolommen bevat de GL-koers, waarbij GL staat voor "gedaan en laten".

Nu ken ik de openingskoers, de huidige koers, en de slotkoers - maar wat is de "gedaan en laten" koers?

Cryofiel
11 jaar geleden
in: Beleggen
1.1K

Het beste antwoord

gedaan en laten. Er vond wel handel plaats. Niet alle aanbod verwerkt.

Toegevoegd na 1 minuut:
hier staat tegenover: gedaan en bieden. Er vond wel handel plaats. Niet aan alle vraag voldaan.