Banken verlagen rente op spaarboekjes in België. Wat zijn goede alternatieven?

1% is belachelijk weinig. Ik zoek alternatieven voor mijn spaargeld maar weet niet wat.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Beleggen
1.6K

Het beste antwoord

Kijk snel op www.spaargids.be . Alles is er overzichtelijk, Google ook naar 'bankhoppen'. Met bankhoppen haal je 't meeste uit je spaargeld, zonder enig risico.

Toegevoegd na 18 minuten:
Met bankhoppen klop de banken op hun eigen terrein :) Zo rendeert je spaargeld optimaal.
Sinds de nieuwe spaarwet mogen banken geen kosten meer aanrekenen bij het sluiten van een spaarrekening.

Toegevoegd na 2 uur:
Een consument moet zijn zicht- of spaarrekening zonder extra kosten kunnen afsluiten. Het is verboden om hiervoor kosten aan te rekenen.
Zie onderstaande link bij fgov.be, officiëler kan het niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zo weinig? Kijk eens naar internetspaarrekeningen... die geven in NL vaak nog wel 2,8% of deposito's waar je je geld langer op kan wegzetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik woon in België. Is het dan wel verstandig om geld in het buitenland (Nederland bv) op een spaarboekje te zetten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat bedoelde ik niet eens: kijk IN België naar internetspaarrekeningen of spaardeposito's.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het probleem is dat alle banken gaan volgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nogmaals: kijk eens naar spaardeposito's. Daar zet je je geld een poosje vast (1 jaar of 2 jaar of 5 jaar of wat dan ook). Dan krijg je meer rente. Verder heb ik een gewone spaarrekening maar ook een internetspaarrekening. Ik kan niet naar die bank toe maar moet alles overmaken via internet: die is ook goedkoper. Google maar eens op één van die twee.
je zou natuurlijk van spaarbank kunnen veranderen.
op deze site kun je zien wat de actuele rente is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is ook voor nederland.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou en !!!
je valt toch onder het depositogarantiestelsel.
Leasebank en Royal bank of Scotland hebben een goed % aan rente + redelijke voorwaarden.