waarom stijgt apple op de beurs niet bij de nieuwe ipad?

Ik heb aandelen in apple en rond 8 uur is de nieuwe ipad geïntroduceerd. volgens de website is de processor enzo wel goed. ik vraag me af waarom apple -0.8% staat. het lijkt me dat door nieuwe producten het beter gaat met een bedrijf

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Beleggen
1.1K

Antwoorden (3)

De informatie van die nieuwe Ipad is allang in de koers verwerkt. Beleggers kijken ver vooruit, en de meeste mensen die aandelen Apple hebben gekocht, zullen dat niet gedaan hebben, omdat er vandaag een nieuwe Ipad kwam, maar omdat ze verwachten dat Apple het goed gaat doen, en met goeie spullen op de markt komt.

Op onderstaande plaatje kun je zien, dat mensen die een jaar geleden, vanuit die overwegingen aandelen Apple hebben gekocht, er bepaald niet armer op zijn geworden.

- 0,8 is een normale schommeling, en het zou best eens kunnen zijn, dat over een maand de koers met 10% is gedaald, omdat de verkoop van die nieuwe Ipad toch een tikkeltje tegenvalt. Maar dat hoeft helemaal niet, en dat hoop ik zeker niet voor jou. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt inderdaad. Het enige wat een grote verandering zou kunnen zijn, is dat de iPad 3 zwaar zou tegenvallen en dan zou de prijs erg gaan zakken.
"The new iPad" komt pas op 16 maar uit in veel landen, behalve Nederland en België zoals gewoonlijk...
Ik bedoel hiermee dat ze nog niet hebben gewonnen denk ik omdat hij immers nog niet eens te koopt is..
Hoop dat die je heeft geholpen !

-James
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit je heeft geholpen*
Euhm iets te snel willen typen denk ik..
Gezien het feit dat je dit vraagt maak ik me grote zorgen of je voldoende kennis hebt om verstandig te beleggen. Enfin, om terug te komen op je vraag...De koerst van Apple is een aantal weken geleden al flink gestegen, toen bekend werd dat er een "special event" werd gehouden, oftewel, de pers mocht met een uitnodiging langskomen, want er was groot nieuws. Meestal komt er dan een nieuw product. Zonder dat hier over was gesproken, verwachtte iedereen een nieuw product, waardoor de koers ging stijgen. (Nieuw product=grote afzet van het product=meer omzet=meer (bruto)winst=hogere intrinsieke waarde=hogere koers) Dit is dus gebeurd.

Beleggen is echter wel iets wat je voor lange termijn doet. (5 jaar) Schrik niet als het aandeel opeens flink daalt, en het aandeel ruim 25% is gedaald. Dit zal ook vast wel weer bijtrekken, maar je moet hier absoluut niet wakker van gaan liggen, mocht dit wel het geval gaan zijn.