Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zijn de aandelen van het Belgische De Ceuninck 30% gedaald op 1 maand tijd?

Alle aandelen zijn in november gedaald maar wel veel minder. Heb ik slecht nieuws gemist?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Beleggen
999
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bedoelt Deceuninck NV?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat bedoel ik, ja. Ticker DECB.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je de koersen van Deceuninck vergelijkt met b.v. de Bel-20, dan vallen de verschillen wel mee. Deceuninck min 25% en Bel-20 -13%.

Dit bedrijf zit, als ik het goed begrijp, in de kunststofsystemen voor de bouwindustrie. Ik weet niet hoe het in Belgie is, maar in Nederland ligt de woningmarkt op zijn gat. D.w.z. weinig belangstelling voor nieuwe huizen. Zo'n bedrijf heeft daar dus indirect ook onder te lijden.

Overigens zijn er vandaag al weer mensen die dat aandeel erg goedkoop vinden, en instappen. Het aandeel zit alweer in de + 4%

Kortom: ik vind de koersdaling in één maand tijd niet zo spectaculair. Het lijkt mij eigenlijk interessanter om er eens achter te komen waarom dit aandeel in 5 jaar tijd meer dan 95% van zijn waarde heeft verloren. Want dat is natuurlijk wèl spektakel! ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje wel!!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding