Nee, shareholders zijn echt alleen de aandeelhouders.

Stakeholders kunnen omschreven worden als 'een groep of individu die invloed uit kan oefenen of beïnvloed wordt door de uitvoering van de organisatiedoelstellingen'.(bron: Moir, L (2001): What do we mean by Corporate Social Responsibility?, Corporate Governance, Vol. 1, Issue 2, pages 16-22)

(bron: scriptie 'Dubbel A en Triple P: een duurzame combinatie?'; blz. 23)

Deze scriptie is te downloaden via www.mvoscripties.nl; wel pas na aanmelding middels je email-adres.

Toegevoegd na 13 minuten:
Zoals de vraag gesteld is moet ik (n.a.v. het lezen van een reactie op je vraag) mijn antwoord aanpassen.

Het is namelijk wel zo dat iedere shareholder stakeholder is, maar andersom niet (zoals dus aangegeven in de reactie).

Wel heb je hierboven ter verduidelijking de definities.