Mag je het verschil tussen de premie van een geschreven C optie en een closing buy als rendement zien? (voor 1,10 gecshrevn en voor 0,70 gekocht)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Beleggen

Antwoorden (1)

Jazeker, ik handel ook in opties nl.
Je hebt dus 40 cent verdient per aandeel...
Je hebt nl 110 euro ontvangen en de optie weer gekocht voor 70 euro, dus 40 euro verdiend.
Dit nl ex kosten, dus meestal verdien je zo'n 35 euro hiermee.
Overigens is her rendement afhankelijk hoeveel geld/ aandelen je hiervoor opzij hebt gezet.
VB: Ing op 5 euro en dan 100 aandelen =500 euro.
35 euro/500 euro= 7% , wat behoorlijk is vergeleken met de spaarrentes.
Ook de marginverplichting werkt hetzelfde, bv: 400 euro opzij gezet om de aandelen als verplichting te verkopen is dus:40/400= 10%.
Groet