waar kunnen kinderen terecht als ze willen beleggen?

ik zoek de hele tijd op internet, alleen daar kom ik er dus achter dat volwassenen denken dat kinderen dom zijn en alleen maar buiten kunnen spelen en kunnen gamen...

maar ik wil dus beleggen maar kan helemaal nergens terecht omdat volwassenen er toch alleen maar vanuit gaan dat alleen volwassenen kunnen beleggen!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Beleggen
5K

Antwoorden (8)

beleggen is een soort van gokken, aangezien je niet weet of je winst/verlies gaat maken.

een paar jaar terug had de postbank een aandelen pakket wat werd gegarandeerd (dus geen verlies) speciaal voor kinderen.. maar ik weet niet of dit is wat jij wilt.

succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt, wie weet hebben ze wat vergelijkends.. je krijgt daar ook nogsteeds zon gare rekenmachine/spaarpot bij kinder rekeningen :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je geeft een bedrijf geld in de hoop dat je het er later weer uit kan halen, ja je kan je inlezen, maar het is en blijft een gok, je hebt immers niet de zekerheid dat je winst maakt.
beleggen is een soort gokken, je speelt met je geld, beleggen moet je alleen doen met geld dat je over hebt en niet ergens anders nog voor nodig hebt, jij staat aan het begin van je leven, moet nog veel opbouwen later, het enige enigzins verstandige is om een spaarrekening te openen die jou geld belegd, dan is je enige risico dat je geen rente ontvangt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk, chapeau voor jou dat u wil beleggen en u er blijkbaar ook nog de centen voor heeft! Neem van mij aan, dat, als u niet weet wat de beurs inhoud en hoe dit werkt, blijf er zo ver mogelijk vandaan!!! Zeker dezer dagen!
De beurs is eigenlijk een middel van de rijken, om zelf rijker te worden en ondertussen de arme burger zijn zuurverdiende centen af te nemen. Deze wordt zodanig gemanipuleerd dat, ook al kent u of denkt u het te kennen, alles mooi de soep in kan draaien.

Volgens mij is het zelfs verboden om als minderjarige individueel te handelen in aandelen!!

Ik raad u aan als u de centen hebt en u deze kan missen gedurende een vaste periode van minimum 3 tot 8 jaar, beleg dan in een vastrentend product, maar niet bij de bank aan 2,5% + 1% winstdeelname, maar neem eerder een belegging zoals een aristophil of belegging in goud, zilver of andere edele metalen.

Money is their power, the stock market is their strength!

Veel succes

TIP: Blijf weg bij de beurs en gebruik u centen om als jonge gast/vrouw wat te genieten van het leven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kinderen kunnen overal terecht als ze willen beleggen. Ze hebben enkel toestemming van de ouders nodig.

Minderjarigen zijn nog niet zelf handelingsbekwaam en worden wettelijk vertegenwoordigd door de beide ouders. De verantwoordelijkheid voor het financiële wel en wee van de kinderen ligt in beginsel bij de ouders.

Het beleggen door minderjarigen levert vaak een aantal juridische problemen op, die in het meest extreme geval kunnen leiden tot allerlei aansprakelijkheidsvragen.

Lees het hele artikel:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe zou je het voor je zien.
Eerst jezelf in de problemen brengen en dan je ouders het op laten lossen!!!!
Het is maar goed dat kinderen hierin nog niet handelsbekwaam zijn.
Dikke plus Siska +
Hoop dat de gast vraagsteller na gaat denken, zich realiseert dat dit geen spelletje is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je Z11 :)
Beleggen? Bij de bakker en dan iets lekkers halen bij de supermarkt :P

(Vergeet vooral de boter niet, goed voor de ontwikkeling)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beleggen is een studie op zich wil je er rijk van worden en dan nog kan het helemaal mis gaan.
Als je jong bent kun je beter op vakantie gaan naar Ibiza dan het onwetende gokpaleis te betreden.
Ik zou het niet doen.
Groet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt vrij eenvoudig een rekening openen bij Binckbank, heb ik ook gedaan toen ik 15 was. Maar 1 van je ouders moet je er wel mee helpen en tekenen.

Ik weet niet met hoeveel geld jij wilt gaan beleggen, maar aangezien jij nog vrij jong bent is dat waarschijnlijk niet veel. Je moet namelijk rekening houden met de transactie kosten, die zijn ongeveer 10 euro per transactie. Dus stel je koopt voor 500 euro aandelen, dan moet je al 4% winst hebben om de transactie kosten er uit te halen.. Dus kijk maar even of dat de moeite is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel verstandig dat je wilt beleggen! maar verdiep je er wel goed in!

veel mensen denken dat het nu een slechte tijd is om te beleggen maar als je zoals jij de tijd hebt is het eigenlijk een heel goed idee om nu te beleggen.

de beurzen staan nu diep in het rood en daarom zijn aandelen nu erg goedkoop, dus koop nu!
uiteindelijk zal het beter gaan met de beurzen en dus ook met de bedrijven en eigenlijk gaat het al goed met bedrijven! maar wat ik probeer te zeggen is dat als het dus weer goed gaat met de beurzen zijn je aandelen weer meer waard en kan je ze met winst verkopen.

volgensmij kan je eenvoudig beleggen op alex.nl en je zou het ook kunnen proberen bij binckbank.

maar overleg het wel goed met je ouders