Kan ik ergens een overzicht vinden van alle banken waar ik bewust of onbewust een (spaar)rekening heb lopen? zoals b.v. Pensioenoverzicht.nl...

Toegevoegd na 15 uur:
Ik ben verhuisd en de nieuwe bewoners van mijn oude huis gooien mijn post weg. Ik heb verschillende spaarloon rekelingen gehad waar ik eens per jaar een overzicht van kreeg maar ik zou niet meer weten waar. :-(

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Beleggen

Het beste antwoord

Ja,mits je inzage hebt in de jaarlijkse meldingen van de banken aan onze vrienden van de belastingdienst, die voor ons het overheidsgeld moeten binnenhalen

Toegevoegd na 2 minuten:
Overigens een goede vraag, want als je een aantal jaren het geld niet opvraagt dan kan de bank zich het geld toe-eigenen.

Toegevoegd na 1 dag:
Spaarloonrekeningen zijn vaak gekoppeld aan de werknemers van het bedrijf.
Als je de bedrijven waar je hebt gewerkt opbelt, dan zullen zij wel weten met welke "spaarloonbank" ze in die tijd zaken deden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
dat kan niet zo maar daarvoor moeten ze eerst onderzoeken of de eigenaar of erven nog in leven zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toen ik de jaarrekening van een bank controleerde, ging men dat niet na.
Waar is tevinden dat eendergelijk onderzoek een verplichting van de bank is?

Andere antwoorden (2)

Je kunt een overzicht van je bankrekeningen zien via internetbankieren, via de site van je bank kun je inloggen, en zie je al je rekeningen je ziet ook wat er in is gegaan en wat er uit is gegaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
paulus811
12 jaar geleden
Als je een rekening onbewust hebt, weet je ook vast niet bij welke bank. En inloggen lukt dan al helemaal niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ voor paulus811
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Spaarloonrekeningen zijn vaak gekoppeld aan de werknemers van het bedrijf.
Als je de bedrijven waar je hebt gewerkt opbelt, dan zullen zij wel weten met welke "spaarloonbank" ze in die tijd zaken deden.
Als jij niet weet dat je een bankrekening hebt kan je dat niet ergens controleren.

Toegevoegd na 7 uur:
Als jij bij TnT een verhuisbericht hebt ingevuld dan krijgen deze meestal verzekeringen bericht van je verhuizing. Anders kun je als nog een post verzenden nemen bij TNT kost een paar centen maar je krijgt wel al je post. en kunt dan alsnog zorgen dat ze het juiste adres van je krijgen.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ voor ronron1212
ronron1212
12 jaar geleden
Dank
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet eerst wel weten waar je een rekening hebt. Dus de bescheiden goed bewaren.
ronron1212
12 jaar geleden
Wat jij in de jaarrekening vind is de vrijval van heel oude rekeningen. en de samenvoeging van rekeningen die ook reeds lange tijd geen echte eigenaar kennen