Kun je ook online via de computer aandelen aankopen en verkopen?

Zou willen weten of je aandelen via het internet kunt aankopen en verkopen. Meestal moet een bank bemiddelen in dergelijke zaken. Als het mogelijk is, hoe beheer je een aandelenpakket op de computer?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Beleggen
1.4K

Het beste antwoord

Neem een kijkje op binckbank.nl of tradersonly.nl.
Ik raad u ten zeerste af om via u eigen bank (of een andere bank) aandelen te kopen of te verkopen. Het bedrag dat zij aanrekenen om het order te plaatsen ligt veel te hoog en knaagt aanzienlijk aan u rendement. Als u belegt in aandelen is het belangrijk om u kostenpercentage zo laag mogelijk te houden. De beste optie gaat zijn om u te registreren bij binckbank. U vindt er ook voldoende informatie hoe alles in zijn werk gaat + binckbank is speciaal ontwikkelt om aandelen via internet te kopen of te verkopen met een zeer laag kostenpercentage.

Toegevoegd na 6 minuten:
Nog ter aanvulling en een goed tip die ik u geef.
Als u wil beleggen in aandelen, opties, turbo's of speeders, bezint eer ge begint en zorg ervoor dat u hier voldoende kennis over bezit. Zomaar gaan beleggen in aandelen zonder voldoende kennis resulteert zeer vaak in het verliezen van u zuurverdiende centen. Zeer belangrijk ook ->
Maak een combinatie van fundamentele analyse met technische analyse. Fundamentele analyse om te kijken of u te maken heeft met een gezond bedrijf en dit wel de moeite gaat lonen om hierin te investeren. Technische analyse om u een zicht te geven op wanneer het aandeel koopwaardig is en wanneer niet. Groeten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

ja dit kan, ik zit zelf bij de ING en daar kan het met "mijn ING", maar (bijna) alle banken hebben dat wel volgens mij, je moet je er wel speciaal voor aanmelden, het kan niet zo maar.
De kosten voor het kopen en verkopen van de aandelen zijn zelfs ook nog lager dan als je het via de telefoon doet.
12 jaar geleden
Je kan +500 eens proberen! Gebruik ik ook! Het is aanndelen kopen voor de korte termijn. Dus je kunt ze maar voor 25 dagen vasthouden. Als je een account aanmaakt krijg je 25 euro startgeld! Weet je daar meer van te maken kun je het vanaf 125 euro laten uitkeren! Veel Succes en kies verstandig!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en wat is dan +500????
Ja, dat kan heel gemakkelijk. Je kan bij je eigen bank vioa inyternetbankieren waarschijnlijk in aandelen handelen. Of je kan bij bv Binck een account aanmaken. De bank waarbij je een account maakt zal een bepaald bedrag in rekening brengen voor het beheren van je aandelen, alsmede een bepaald percentage in rekening brengen als je koopt of verkoopt.

Voor je je zuurverdiende geld in aandelen mag steken zal je een klein testje moeten ondergaan -gewoon online bij het opgeven- waaruit zal blijken welk type belegger je bent. Hierbij hoort een zeker risico nivo voor de bank. Zo kan je zeer speculatief zijn ingesteld, maar heb je eigenlijk geen geld dat je kan verliezen. De bank zal je dan eerst willen informeren over de risico's.

Als je eenmaal een account hebt, kan je zoeken in het aanbod, meestal alles van Nederland en een deel van buitenlandse aandelenbeurzen. Je legt online een bepaald bod in, bv, 10 aandelen ING voor 8 euro het stuk. Als er verkopers zijn die voor dat bedrag je aandelen willen verkopen, dan regelt de bank de financien, en verschijnen er 10 aandelen ING op je account.

Voordat jij begint, lees goed in op het fenomeen aandelen, opties, turbo's etc. Bedenk hoeveel geld je maximaal wilt verliezen op de aandelenmarkt, en probeer te begrijpen hoe eea werkt. Het is niet 'zomaar gokken' als je geld wilt verdienen op de aandelenmarkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan met Binck, Alex, ING en zo nog wat. Alleen bezint eer ge begint. Zo gemakkelijk kopen van aandelen werkt verslavend en je handelt snel teveel. Risico is dus minder winst vanwege de kosten maar groter is de kans dat je veel verliest zoals velen (ook ik) dat gedaan hebben. Het zijn vooral de professionele handelaars die winnen door allerlei constructies of zoals bij de grote verliezen van 2009 gewoon nieuw geld aantrekken om weer opnieuw te beginnen. Dat nieuwe geld aantrekken lukt de gemiddelde particulier minder en het doet pijn in eigen portemonnee. Zo te lezen heb je nog nagenoeg geen ervaring en zijn de risico's dus hoog maar ook met ervaring worden de risico's nog groter. Bedenk altijd wat je ook doet met aandelen het financieel gevaar oplevert, en hoeveel je kan missen zonder dat je echt krap komt te zitten. Online handelen is wel goedkoper in kosten en spannender (juist in die spanning zit het gevaar van verslaving).
Je beheert je aandelen net als je online bankrekening. Maar lees en leer eerst meer vor je begint. Van verliezers hoor je nooit meer wat maar de enkele (vaak tijdelijke)winnaar schreeuwt van de daken.