Allebei.

Je moet, vooral als je er geen verstand van hebt, je goed laten informeren. Maar het blijft hoe dan ook een gok.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed informeren levert een stuk beter rendement op dan gokken. Tip, als je met beleggen in aandelen wil beginnen, is, om eerst een half jaartje droog te oefenen. Dat houdt in dat je intensief de beurzen volgt en het nieuws. Daarna heb je een redelijk idee waar je in kan stappen en wat geld op kan leveren, terwijl je minder risico loopt. Evt kun je de risico's weer afdekken met opties, maar dat vergt ook de nodige studie. Als je dat wil is het verstandig, om lid te worden van een beleggersclub bij jou in de buurt, zodat je van elkaar kan leren.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ voor droog oefenen.
Daar zijn ook website's voor, want als je gaat oefenen speel je al snel (per ongeluk) vals:
-je vergeet kosten
-je verkoopt iets tegen de prijs van gisteren omdat je het toen wel wilde doen, maar niet kon omdat je in de auto zat.
-telt dingen mee die je vorige week echt van plan was. In gedachte maak ik veel vaker winst dan in de praktijk..