Indien de banken in Ierland overeind blijven, is het dan waarschijnlijk dat de aandelen van deze banken over een paar jaar verdrievoudigd(4x/5x) zijn?

De helft van mijn totale vermogen (8000e) wil ik graag agressief beleggen met een beetje geluk verdrievoudigen in een paar jaar. Ierse banken staat nu zeer laag en leek mij wel een goede keuze.

Hoe denken jullie daarover?

Ik ben pas net begonnen met beleggen, dus al het advies is welkom!

Alvast bedankt he!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Beleggen

Antwoorden (3)

Het is een zeker risico, maar ik denk het wel.

Ik heb in 2009 voor 10K euro Royal Bank of Scotland op 12p gekocht in 2009. Nu zijn ze bijna verviervoudigd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De huidige lage koers is een gevolg van de angst dat de banken omvallen. Als die angst weg is, dan zal dat koersdrukkende effect ook weg zijn en zullen de aandelen dus ook omhoog gaan.

Maar ja...
wie garandeert dat die banken niet alsnog omvallen, of genationaliseerd worden, of een enorme emissie moeten doen waardoor de waarde van bestaande aandelen verwatert, of...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klinkt intresant. hebben jullie nog voor mij tip welke ierse bank??