Kan ik mijn belastingaanvraag nog wijzigen na toesturen?

Mijn vader heeft mijn belastingaangifte gedaan maar heeft mijn schoolgeld niet teruggevraagd...
Hierdoor zie ik dus 300 euro aan belastinggeld verdwijnen van 550 naar 250 ofzo.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Als u na het verzenden van de aangifte nog gegevens wilt aanvullen of wijzigen, moet u opnieuw een volledig ingevuld aangiftebiljet sturen. U kunt dat doen via internet. Wilt u een nieuw aangiftebiljet? U kunt deze bestellen bij de BelastingTelefoon.

Als wij uw eerste aangifte al in behandeling hebben genomen, is het mogelijk dat de aanvulling of wijziging niet bij de eerste voorlopige aanslag is meegenomen. U krijgt dan binnen 6 weken na de eerste voorlopige aanslag een tweede voorlopige aanslag, waarbij de aanvulling of wijziging wel is meegenomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, de belastingdienst zal een gewijzigde aangifte opnieuw behandelen.

Je kan ook wachten tot je een aanslag krijgt en dan binnen 6 weken bezwaar tegen die aanslag maken. Dit kan je dan doen door een brief te sturen waarin je vertelt waarom je bezwaar maakt en wat er volgens jou gewijzigd moet worden.

Overigens is schoolgeld niet zomaar aftrekbaar.