Mijn zoon is dakloos maar gebruikt mijn adres zonder mij het gevraagd te hebben voor zijn werkgever om zijn contract e.d naar toe te sturen?

en dan bedoel ik wel met het oog op belasting ikzelf heb maar een W.I.A Uitkering

Toegevoegd na 16 minuten:
mijn zoon is uitgeschreven van mijn adres sinds feb.2010

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, en wat is je vraag precies?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, wat wil je nou weten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ow,ze wil weten of het financiele gevolgen heeft voor haar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En de vraag wordt ook nog gemarkeerd als 'goeie vraag'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet door mij gemarkeerd...

Antwoorden (7)

Pas op, als hij nog ingeschreven staat op uw adres, af als de belasting of sociale dienst dat denkt, wordt u gekort op uw uitkering en komt er nog een boete + terugbetaling ook bij
13 jaar geleden
anneliez
13 jaar geleden
je hebt gelijk, dan geldt dat niet
sorry te snel geantwoord
Niet netjes dat hij dat niet met jou overlegd heeft!
De vraag is of jouw adres alleen als postadres gebruikt wordt (dan is dat vervelend en brutaal van je zoon maar zal het waarschijnlijk geen financiële consequenties voor jou hebben), of dat de werkgever denkt dat hij daar ingeschreven staat.
Stel dat je zoon zich feitelijk op jouw adres zou inschrijven (bij de gemeente), dan tel je als 'samenwonend' en heb je een probleem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat lijkt me ook LeOn, maar de vraag is of het financiële gevolgen heeft, en als de zoon nu aan de werkgever het adres van muts heeft opgegeven, is de enige manier om dat terug te draaien de zoon overhalen een ander postadres te regelen (postbus of zo, maar ik vermoed dat zoon dan iets moet uitleggen aan z'n werkgever), of muts moet zelf contact opnemen met de werkgever om te zeggen dat ze geen post voor zoon wil ontvangen.
Stuur de post terug met: verkeerd geadresseerd.
En geef even bij de gemeente aan wat er speelt.
Als je niks doet ben je de pineut.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je weet zeker dat hij is uitgeschreven? Dan geldt jouw adres dus puur voor de post?
Je hebt wia uitkering, dat maakt niets uit qua gevolgen, tenzij je een toeslag er op hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat het geen prbleem is dat hijzijn pot naar uw adres laat psturen zolang hij er niet ingeschreven staat ik zou het wel even melden bij de uitkerings instantie ls u twijfelt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als uw zoon uw adres alleen gebruikt als postadres en verder uitgeschreven staat op het adres is er sowieso niks aan de hand.

Als u uw zoon niet in de wielen wil rijden, of niet elk contact met hem wil vermijden, dan denk ik dat u hier ook niet moeilijk over moet doen. Uw zoon heeft nou eenmaal een postadres nodig, omdat hij aan een werkgever niet kan verkopen dat hij dakloos is. Dat geeft zo'n slechte indruk, dat dit zijn carriere geen goed zal doen.

Bij de gemeente kunt u verder navragen of hij nog staat ingeschreven op uw adres.

Als hij nog staat ingeschreven kunt u het beste wel actie ondernemen. Heeft namelijk invloed op afvalstoffenheffing, huurtoeslag etc.
13 jaar geleden
Indien er iemand daadwerkelijk bij u staat ingeschreven,
(al of niet met uw toestemming) heeft dat financiele gevolgen voor u.

Te denken valt aan de huurtoeslag, de voordeurdelersregeling en de milieuheffingen. (WOZ)

Het beste in deze is om tijdens een goed gesprek
uw zoon er op te wijzen dat deze situatie negatieve
financiele gevolgen voor u heeft.

Er zijn 2 opties om dit op te lossen:
Uw zoon betaalt nu maandelijks de huurtoeslag waarvan u later een aanslag van zult krijgen.

En maakt een berekening van wat het u gaat kosten als u bij de belastingdienst aangeeft dat u nu te maken heeft met de voordeurdelersregeling. (vanaf 27 jaar)

Indien er geen compensatie komt van uw zoon,
dan rest u niets anders dan uw zoon uit te laten schrijven.

(check gelijk of er niet ,,toevallig,, meerdere personen zijn ingeschreven op uw adres zonder uw medeweten of goedkeuring)

Heeft u geen probleem met de ontstane situatie, geef dat dan netjes op aan de belastinginspecteur.