Waarom vestigen veel buitenlandse bedrijven zich in NL? Er wordt gezegd dat het klimaat gunstig is. Wat wordt hier bedoeld? btw is niet voordeliger...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.5K

Het beste antwoord

Nederland heeft een uitgebreid belastingverdragennet en kent de deelnemingsvrijstelling in de vennootschapsbelasting. Door de deelnemingsvrijstelling worden inkomsten afkomstig van buitenlandse dochterondernemingen vrijgesteld in Nederland. Nederland is daarom geschikt als tussenholding-land. De winsten worden uiteindelijk weer doorgestoten naar landen met een vriendelijker tarief.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nederland heeft een hoog opgeleide bevolking en een zeer goede infrastructuur. Bovendien is de fiscale wetgeving voor buitenlandse bedrijven "vriendelijk". Ook de arbeidsrust is een belangrijke factor evenals de culturele mogelijkheden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar zijn veel redenen voor.
De infrastructuur.
Goed opgeleide mensen.
De belastingen wat een bedrijf moet afdragen zijn in Ned
gunstig.
De energie kosten. ( gas-stroom )
Makkelijk van het personeel afkomen als dat nodig is
( ontslagvergoeding max 1 jaar salaris )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En voor bedrijven die zich hier niet vestigen, maar zich louter laten registreren? Volgens mij is er geen belastingvoordeel t.o.v. andere landen. Bedankt
Men zegt hier, dat het fiscale klimaat voor buitenlandse bedrijven vriendelijk is, maar in het buitenland zegt men dat Nederland een belastingparadijs is, dat zo snel mogelijk moet worden aangepakt. Dat is zo, en dat is ook de reden waarom bedrijven als Airbus, de Rolling Stones in NL hun hoofdkantoor hebben. Typisch christelijk Nederland: schoppen naar je burgers en likken naar de grootverdieners.

En reden waarom werkmaatschappijen in Nederland worden gevestigd is de haven van Rotterdam en de nederlandse onwilligheid om te staken. Dat is in Frankrijk, Duitsland of Engeland wel anders.
We verliezen onze aantrekkelijkheid in rap tempo met name door de snel toenemende regelzucht.