rekeningen die ik verstuur en bedrag nog niet heb ontvangen mag ik die dan van mijn btw omzetbelasting afrekenen

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat zijn je debiteuren. Als het goed is, zijn je verkopen als dusdanig geboekt en zodoende belastbaar. Ik zou de belastingdienst even bellen om het te bevestigen maar volgens mij mag (moet) het gewoon.

Bij de BTW afdragingen / omzet berekeningen gaat het om de datum op de factuur. niet om de datum dat je je geld ontvangt.

Ik heb het altijd op kasbasis gedaan: zodra de factuur wordt betaald dan wordt hij geboekt. Dat is verstandig en toegestaan. De belasting dienst zal altijd zeggen, dat je het meteen moet doen, maar ze hebben geen poot om op te staan. Toegevoegd na 6 minuten: Neem 4 ordners: Te ontvangen debiteuren en Ontvangen debiteuren Te betalen Crediteuren en betaalde crediteuren. Bij de kastransactie gaat de factuur over van de ene naar de andere ordner. Btw aangifte baseer je dan op Ontvangen debiteuren en betaalde crediteuren.. Dat heet kasbasis en is volkomen wettig en iets voordeliger Je hoeft de andere ordners helemaal niet te boeken, als je geen bv hebt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100