Werkt hij zwart of wit, geen contract/loonstrook/jaaropgave maar wel loonbelasting ingevuld?

Mijn zoon heeft geen contract getekend wel loonbelasting ingevuld. Krijgt geen loonstrook of jaaropgave. Klopt dit wel

een jaar geleden
1.8K
ronron1212
een jaar geleden
Hij behoort een loonstrook te krijgen elke maand en aan het eind van het jaar een jaaropgave.
VraagAntwoord66
een jaar geleden
Volgens mij kan dit. Je zoon verzwijgt geen inkomen bij de belastingdienst, dus ik zou niet weten waarom dit onder zwart werken zou vallen. Of de werkgever van je zoon als goed doet, weet ik niet

Antwoorden (1)

Het is illegaal om zwart te werken. Als er geen contract, loonstrook of jaaropgave is, dan is het belangrijk om te controleren of de werkgever de loonbelasting heeft ingevuld. Als dit niet het geval is, dan is het werken zwart.
9 maanden geleden