hoe werken belastingen, kindergeld in België als je als minderjarige geld wilt verdienen online?

Ik wil als minderjarige geld verdienen met affiliate marketing. Dat is online maar hoe zit het dan met kindergeld? moeten mijn ouders dan meer belastingen betalen?

2 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (1)

Jij zult belasting moeten betalen.
Kinderen moeten een belastingaangifte doen als hun belastbaar inkomen groter is dan het minimumloon of vanaf 16 jaar. Voor alle duidelijkheid: een kind van 16 jaar dat een lager inkomen heeft dan het minimumloon moet dus wel degelijk een aangifte doen. Het kind moet 16 jaar zijn op 1 januari van het aanslagjaar, niet het inkomstenjaar.

Het kan zijn dat je werkzaamheden worden aangemerkt als een bedrijf:
https://internetsuccesgids.be/moet-belasting-betalen-internet-inkomsten/
SimonV
2 jaar geleden
Elinake01
2 jaar geleden
dus zolang ik jonger dan 16 ben en minder dan het minimum inkomen verdien moet ik geen belastingaangifte doen en krijgen mijn ouders nog steeds kindergeld?
SimonV
2 jaar geleden
Ja, hoef je geen aangifte te doen.
Maar wat kindergeld betreft:
Hoeveel een kind verdient, heeft geen invloed op de kinderbijslag. Het aantal gewerkte uren en de periode waarin het kind werkt wel.
- Buiten de zomervakantie mag uw kind niet meer dan 240 uren per kwartaal werken. Wordt dit aantal overschreden, dan vervalt de kinderbijslag voor dat kwartaal.
- Tijdens de zomervakantie geldt deze uurbeperking niet. Een uitzondering hierop is de zomer die volgt op het afstudeerjaar. In die laatste zomervakantie geldt wel de 240-urenregel.
https://www.nn.be/nl/kapitalevragen/hoeveel-mogen-kinderen-bijverdienen