Ik verdien 800 euro per maand.Ik wil een 2baan voor 640 per maand wat zijn mijn nadelen met belastng?

Ik verdien 800per maand, ik wil een 2 partime baan erbij waar ik 640 euro zal verdienen. Wat bij elkaar uitkomt op 1.440 euro per maand .Wat zijn mijn nadelen met de belasting . En is het wel verstandig ? Waar heb ik nog recht op . Bijvoorbeeld zorgtoeslag.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.6K
VraagAntwoord66
3 jaar geleden
Het nadeel zal vooral liggen bij de heffingskorting die je maar bij 1 werkgever mag toepassen. Die korting zorgt ervoor dat je beduidend meer over houdt. Van die 2e baan (van 640 euro per maand) zul je (schat ik) rond de 400 euro overhouden. Daar gaat namelijk iets van 37 procent af.
Inekez1
3 jaar geleden
De zorgtoeslag wordt pas (een beetje) minder bij een jaarinkomen boven de 21000 euro. Met een bruto inkomen van 1440 per maand zit je daar nog ruim onder en hou je dus gewoon recht op de maximale toeslag.

Antwoorden (1)

Bij eur 800 bruto met loonheffingskorting op J heb je netto eur 751.
Bij 640 bruto met loonheffingskorting op N heb je netto eur 401.
Dit alles per maand.

Je ziet het, meer nettoloon maar minder dan je op grond van het brutosalaris misschien zou verwachten. De loonheffingskorting is al "verbruikt" bij het andere salaris. Daardoor wordt meer loonheffing ingehouden.

Zorgtoeslag wordt iets minder maar die stopt pas bij een inkomen dat ruim boven de eur 30.000 ligt.
Computoon