Aanslag Inkomstbelastingen 2018 - Wat betekend "te ontvangen of te verrekenen"?

Bericht gekregen van de Belastingsdienst over 2018. nu staat er bovenaan de brief "te ontvangen of te verrekenen"

Met daaronder de volgende rekensom:
Loonheffing: €1.000,-
Inkomstenbelasting Premie volksgezondheid: €600,-
te ontvangen of te verrekenen: €400,-

Misschien een domme vraag, maar betekend dit dat ik geld moet terug betalen of dat ik geld terugkrijg?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
8.1K

Antwoorden (1)

Je krijgt 400 euro,
OF
het geld wordt verrekend met een schuld die je nog hebt (stel dat je nog 350 euro open hebt staan bij de belasting dan krijg je dus maar 50 gestort).
===
En als je schuld hoger is zeg 600 euro, dan hoef je nog maar (600-400=) 200 euro te betalen.
===
Met dank aan ozewiezewoze:

Toch een kleine toevoeging... de belastingdienst verrekent alleen maar schulden in achterstand !
Dus pas als je al te laat bent met betalen.
Toegevoegd op 02 mei 2019 09:41: tekst
4 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
4 jaar geleden
Klopt !
Toch een kleine toevoeging... de belastingdienst verrekent alleen maar schulden in achterstand !
Dus pas als je al te laat bent met betalen. En zo zijn er nog een paar voorwaarden.