Als je geen baan meer hebt hoelang kan je kind dan nog naar de crèche/Bso?

Als je geen baan meer hebt hoelang kan je kind dan nog naar de crèche/Bso? Opzeggen is ook geen optie want als ik met werken begin dan is er gene plek meer. De belastingdienst site is niet duidelijk.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.2K
Ritsuka
5 jaar geleden
Zolang jij creche kan betalen kan je kind toch gewoon heen?

Antwoorden (1)

Je kind kan zolang naar de bso als jij dat wil. Alleen heb je op een gegeven moment geen recht meer op de kinderopvangtoeslag. Nadat je bent gestopt met werken heb je nog 3 maanden recht op die toeslag. Ga je binnen 3 maanden weer werken of een opleiding of werktraject volgen, dan kun je de toeslag gewoon door laten lopen. Is dat niet het geval, dan moet je dit zelf stopzetten.