Kan je nog een betalingsregeling treffen met de belastingdienst nadat je uitstel van betaling hebt gehad?

Door toe doen van een derde als ZZPer in de problemen gekomen met terugbetalen van inkomstenbelasting. Na rechtzaak komt nu eindelijk maandelijks bedrag binnen. Termijn van de uitstel van betaling van de belastingdienst is voorbij en helaas is benodigde bedrag nog niet binnen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (3)

Na het uitstel van betalen c.q. de betalingsregeling die u met de Belastingdienst bent overeengekomen is er in princip geen vervolg meer mogelijk. Als u geen betalingscapaciteit hebt komt misschien kwijtschelding in beeld. Kwijtschelding wordt niet gauw verleend. Bij het vaststellen van de betalingscapaciteit wordt geen rekening gehouden met verschuldgide betalingen aan andere schuldeisers. Lees
fisbel
10 jaar geleden
Ook belastingschulden zijn in maandelijkse termijnen terug te betalen. Je mag zelfs zelf een voorstel doen hoeveel je per maand kunt (wilt) missen.
10 jaar geleden
Uw excuses zullen weinig genade hebben in de ogen van de belastingdienst. Het leggen van de schuldvraag bij een ander is geen argument. U bent verantwoordelijk voor het reserveren van de verschuldigde belastingen. U moet dus niet meer uitgeven dan u rechtens toekomt en dus niet met belastinggeld, derden gaan betalen of iets dergelijksrechtens. U praat bovendien over het terugbetalen van belasting. Betrof dat een ten onrechte verleende teruggaaf? Dan wordt er mijns inziens niet geregeld. Bedenk wel dat een gewone loondiensttrekkende gewonn plichtmatig afdraagt zoals het behoort. Bovendien lijkt het erop dat u niets te bieden hebt. Dus welke betalingsregeling staat u dan nog voor ogen? Ik stel mij voor, dat de belastingdienst hooguit een vorm van derdenbeslag kan leggen als onderbouwing voor een regeling. onder de bron waarvan nu maandelijks inkomsten binnendruppelen??