Welk loonheffingskorting formulier moet ik invullen?

Hallo, ik heb een oproep contract (proefmaand) en verdien 5,75 euro exclusief vakantiedagen en vakantietoeslag. Ik heb aangegeven dat ik de loonheffingskorting wil toepassen. Ik ben trouwens een scholier/student (begin 1 sept met hbo opleiding) en ben 17 jaar oud.

ik heb op de site van de belastingdienst 2 soorten loonheffingskorting formulieren gevonden.

https://download.belastingdienst.nl/belastingdienst/docs/opgaaf_gegvoor_lh_studenten_scholierenregeling_lh2021b16fol.pdf
en
https://download.belastingdienst.nl/belastingdienst/docs/model_opgaaf_gegevens_voor_de_loonheffingen_lh0082z6fol.pdf

Bij welk loonheffingskorting formulier houd ik netto het meest geld over?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.4K
Computoon
5 jaar geleden
Precies dezelfde vraag is gisteren ook gesteld, beantwoord en verwijderd. Zo blijven we aan de gang :-)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Klopt, maar geen specifiek antwoord gekregen. ;)
ronron1212
5 jaar geleden
Dat heb je wel Fleur007 van fisbel dat als je student bent en nie meer dan 6000 gaat verdienen je de studenten aanvraag moet doen.

Antwoorden (1)

Kies voor het tweede formulier. Dat is algemeen geldig.
Uiteindelijk zullen bij de aangifte aan het eind van het jaar alle bijzondere toestanden herberekend worden.
Als je minder dan een jaar fulltime gewerkt hebt, of er zijn bijzondere toestanden van toepassing, zul je waarschijnlijk (belasting)geld terug krijgen.
Zo'n "spaarpotje" is te verkiezen boven het naderhand moeten betalen van meer belasting.
Belasting wordt uiteindelijk altijd berekend over een héél jaar.