Kan ik in België op een factuur naar een klant toe vermelden dat mijn btw nummer in aanvraag is?

Ik ben een eenmanszaak aan het starten, ik krijg inschrijvingen binnen. Ik heb nog geen btw nummer ontvangen en ik ben niet btw plichtig.Kan ik al een factuur opmaken of moet ik wachten.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Beste,
Aangezien het btw nummer op de factuur moet staan volgens de factuurvereisten, zal je helaas moeten wachten tot het nummer binnen is.
In geval van nood kan je als dit de eerste keer is dat je een btw nummer aanvraagt wel uitgaan van NL[BSN nummer]B01.

Vriendelijke groet,
Daniël Klaassen
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dat mag. Maar dan moet je op de factuur duidelijk vermelden “btw nummer in aanvraag” en dat moet vanzelfsprekend zo zijn.