Hoe zit het in Nederland met belasting op buitenlandse royalties?

Moet je daar belasting over betalen, zo ja hoeveel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ja. Hoeveel je moet betalen, dat hangt alleen maar af van je aangifte. Het zijn gewoon inkomsten, en het ligt er maar aan in welke belasting-tabel je valt.

Wel zijn er uitzonderingen: soms wordt een royalty uitgekeerd, nadat er al belasting is betaald in dat land.
Allerlei belastingverdragen zorgen ervoor dat je niet 2 keer belasting betaalt.

Gaat het om hoge bedragen, dan is het altijd aan te raden contact op te nemen met een belastingadviseur die hierin is gespecialiseerd. Hij kan je de meest voordelige weg wijzen, zoals b.v. middeling.