Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het mogelijk dat van een stagevergoeding van 300 EU bruto meer dan 1/3e ervan belasting is?

Ik krijg een stagevergoeding van 300 EU bruto. Ik verwachte dat ik netto dan misschien rond de 250 EU zou krijgen, maar het is niet eens 200 EU wat ik krijg! Er gaat dus meer dan 1/3 deel naar Loonbelasting/premie volksverz.
Kan dit wel kloppen? Is namelijk toch wel een groot gedeelte.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.3K
erotisi
6 jaar geleden
Misschien kun je vragen aan je werkgever om de loonheffingskorting toe te passen zodat er, waarschijnlijk helemaal geen belasting hoeft te worden ingehouden:
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/themaoverstijgend/programmas_en_formulieren/model_opgaaf_gegevens_voor_de_loonheffingen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dat klopt wel hoor. Voor de inkomstenbelasting hanteert de belastingdienst schijven, en de eerste schijf (inkomen tot € 20.000) wordt belast met 36,55%. dat is dus inderdaad meer dan 1/3.
Overigens is het zo dat als deze stagevergoeding je enige inkomen is, je de belasting weer terug kunt vragen. Daarvoor dien je begin 2019 dan een verzoek bij de belastingdienst in door middel van een elektronische aangifte.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding