Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie weet wanneer ik mijn belasting terugkrijg?

Betreft 2016 en 2017.. wel moet ik er bij vermelden dat ik aangifte heb gedaan op 30 april om 23:30 op het laatste moment dus

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.1K
Ritsuka
5 jaar geleden
Ik kreeg het een paar dagen terug op de rekening, maar ik was redelijk op tijd met invullen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

De Belastingdienst doet haar best om binnen 3 maanden na aangifte bericht te sturen. Als dat lukt, zou je dus voor 1 augustus 2018 bericht moeten ontvangen. 


Op zijn allerlaatst -maar dat is meer theorie voor een "gewone burger"- ontvang je de aanslag over 2016 op 31-12-2019 en die over 2017 op 31-12-2020. Heb je uitstel gekregen van de Belastingdienst voor het doen van aangifte dan wordt het aantal maanden uitstel bij die data opgeteld. 



De Belastingdienst schrijft op haar site:


"Doet u na 1 april aangifte? Dan streven wij ernaar om u een bericht te sturen binnen 3 maanden nadat u aangifte hebt gedaan.

Doet u samen met uw fiscale partner aangifte? Dan krijgt u beiden bericht. Het kan zijn dat u niet gelijktijdig bericht krijgt.



Niet altijd binnen 3 maanden bericht

Soms lukt dat niet om binnen 3 maanden een bericht te sturen. Dat is bijvoorbeeld het geval in de volgende situaties:

    U woont in Nederland en werkt in België.
    U hoeft in Nederland geen belasting te betalen over uw salaris.
    U hebt in 2016 de pensioengerechtigde leeftijd bereikt.
    U hebt een fiscale partner die later dan u aangifte doet.
    Wij kunnen uw aangifte pas afhandelen als wij de aangifte van uw partner hebben ontvangen.
    Wij willen uw aangifte nog nader onderzoeken, maar kunnen u nog geen voorlopige aanslag opleggen.
    U bent kwalificerend buitenlands belastingplichtige.

Uiterlijk binnen 3 jaar na afloop van een belastingjaar heeft u van ons een definitieve aanslag gekregen. De aanslag inkomstenbelasting over belastingjaar 2016 moet uiterlijk op 31 december 2019 definitief zijn opgelegd."
(Lees meer...)
Computoon
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding