Moet ik BTW berekenen als ik een dienst/produkt lever aan een bedrijf buiten de EU?

Ik lever digitalen bestanden aan een bedrijf buiten de EU. De uren die ik daaraan werk factureer ik.
Ik heb een BTW plichtig bedrijf.
Moet ik BTW berekenen als ik een dienst/product lever aan een bedrijf buiten de EU? Ik hoor daar tegenstrijdige antwoorden op.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1K
ronron1212
6 jaar geleden
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/themaoverstijgend/rekenhulpen/diensten_in_uit_het_buitenland

Antwoorden (1)

Neen. Mits je beschikt over het OB-nr. van dat bedrijf met alle gegevens (naam, adres etc.) ervan. Je moet kunnen aantonen dat je een levering verricht hebt voor dat bedrijf (order, omschrijving werkzaamheden, hoe het vervoer, verzekeringspapieren etc.). naar het buitenland. Aangeven in kolom 3a van je aangiftebiljet Omzetbelasting.
Diensten zijn daar belastbaar. Ook beschikken over de juiste papieren (order, omschrijving werkzaamheden, tenaamstelling factuur etc.).