Betaalt een erfpachter OZB over gehuurde grond?

Ik betaal ozb belasting. Dat is op basis van de woz waarde van mijn huis. In de woz waarde is inbegrepen de waarde van de grond die ik huur van de gemeente. Betaal ik ozb belasting over grond die ik niet bezit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Volgens de wet WOZ heeft erfpacht geen invloed op de WOZ-waarde. De gemeente moet uw pand taxeren zonder rekening te houden met erfpacht.

Dus erfpacht is voor de WOZ hetzelfde als eigen grond.