Vanaf wanneer (leeftijd en peildatum) moet je vermogens belasting betalen?

Stel je word in december 18 moet je dan over 2017 vermogens belasting betalen of pas over 2018

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3.9K
ronron1212
6 jaar geleden
Je leeftijd heeft daar niets mee te maken als je vermogen hebt dan moet je betalen of je ouders doen dat.
erotisi
6 jaar geleden
De peildatum is altijd op 1 januari van het jaar waarover je belastingaangifte doet. Dwz dat je ouders nu (voor het belastingjaar 2017) jouw vermogen moeten meenemen. Pas volgend jaar voor het belasting jaar 2018 moet je dat zelf doen. Het is officieel geen vermogensbelasting maar een vermogenredementsheffing als onderdeel van de inkomstenbelasting aangifte van je ouders respl. jouzelf.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+je voor erotisi
Waarom heb je dat niet als antwoord gegeven
fisbel
6 jaar geleden
Inderdaad een prima antwoord van erotisi.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja, erotisi waarom heb je dat niet als antwoord gegeven. Ik ben echt benieuwd.

Het beste antwoord

Je moet zelfstandig belasting betalen op je 18de. Voor je 18de word je vermogen bij je ouders op geteld.
Het peil moment is het jaar dat je op 1 januari 18 bent.