is het fiscaal handig als ik naast mijn eenmanszaak een ltd open?

ik heb een eensmanszaak, wil graag een ltd oprichten in nl. Dan wil ik 6 maanden factureren van mijn eenmanszaak, 6 maanden van mijn ltd. Dan heb ik maar 28.000 euro inkomen per onderneming. Dan hoef ik heel weinig belasting te betalen. Want ik factureer ook als eenmanszaak eerste 6 maanden aan mijn ltd dat ik consulting advies krijg, en dan weer andersom. Is dit slim?? Een ltd is net als een bv.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.4K
ronron1212
6 jaar geleden
Je zal toch dat wat je zelf als inkomen neemt daarover belasting moeten betalen.
Antoni
6 jaar geleden
Een (Britse) limited company (Ltd) is een volgens het Britse vennootschapsrecht niet-beursgenoteerde naamloze vennootschap. In het Verenigd Koninkrijk is de limited company de meest voorkomende bedrijfsvorm in het midden- en kleinbedrijf. Ze heeft vergelijkbare economische kenmerken als de Nederlandse besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid. Naar mijn idee is het dus niet mogelijk een Ltd op te richten in Nederland. Dit zal meteen een besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid zijn, volgens Nederlands recht.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dit is zo kort door de bocht. Zo moeilijk nee het lijkt mij niet. Richt een LTD op in op de kanaal eilenden of op de kaaiman eilanden verkoop de helft van je zaak aan dat bedrijf tja en de andere helft aan een bedrijf uit China of Dubai ( ook eerst door jou opgericht in Hongkong ) dit is alleen interessant voor grote bedrijven of criminele activiteiten ( witwassen ) Voor kleine bedrijven in Nederland kan niks . En misschien terecht grote bedrijven maken deals bij de belasting dienst Van Shell tot Starbucks . Ook buitenlandse bedrijven opereren vanuit een Nederlandse holding zodat ze heel weinig in hun operationele bv's buiten Nederland ( Europa ) hoeven te betalen . Ik raad je dergelijke constructie 's niet aan / oprichting's kosten ,bank kosten , banken geven minder snel krediet , de belasting is mogelijk nog niet vermeden ( je hebt een aanmerkelijk belang ) , daarbij de winsten moeten wel heel hoog zijn om het rendabel te maken . Mocht je toch zo iets willen maak een ton over op Mn rekening en het komt allemaal voor elkaar (grapje :) )
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
verdien 5000 per maand dat is ongeveer 60.000 euro.. Als eenmanszaak verdien ik dan 30.000 omzet/inkomen, maar betaal dan wel elke week advies consultancy 600 euro per maand aan me ltd. Met km geld, tankgeld en investering eraf, dan is het ongeveer 20.000 , onder de 20.000 betaal je geen belasting, met al die kortingen voor zzp er. De andere 6 maanden factureer ik dus ook 600 per maand consultancy advies, en verdien ik dus ook 30.000.. Dus weer hetzelfde. LTD oprichten mag in nl, je krijgt alleen geen krediet.
ronron1212
6 jaar geleden
Inkomen is inkomen dat wordt bij elkaar opgeteld en daarover betaal je belasting

Het beste antwoord

Dat zou ik maar niet doen. De fiscus kan stellen dat inkomsten uit je eenmanszaak aan die onderneming toegerekend moeten worden. Een en ander wordt zakelijk bekeken.

Je loopt ook gevaar dat je qua uren in de eenmanszaak niet boven 1225 uur per jaar uitkomt. Je mist dan de ondernemersaftrekken (ca. € 10.000 in de eerste jaren) en de MKB-winstvrijstelling van 14 %.

Een ltd. wordt door de fiscus kritisch bekeken. Deze vennootschap valt onder de vennootschapsbelasting. Minimaal tarief is 20 %. Haal je uit de Ltd. de netto-winst eruit, dan wordt deze belast in de inkomstenbelasting in box 2 tegen 25 %. Bovendien kan de fiscus stellen dat je als directeur/aandeelhouder in de ltd. een fictief loon geniet, belast met loonheffing.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je hebt gelijk bedankt